Salam Rabu,,Nampaknya,, gelombang Durian Crepe telah melanda kat Malaysia . Carian kat blog2 pun meningkat.. dah macam artis pulak benda seakan2 bantal ni. Sebelom ni memang pernah nampak benda crepe2 ni kat blog2 org putih , , memang mudah jer cara nak buat nya , rasa pun boleh tahan sedap,,lemak2 berkrim gitu di samping rasa durian yang sangat faboloosss sedap. Sekarang ni banyak olahan resepi nak buat crepe ni,, ada yg guna TEPONG yang bermcm2 jenis, ada yang guna tepong gandum dan tepung UBI saja, itu semua terpulang kpd si pembuat crepe..pilih la mana2 resepi yang berkenan,, Insyaallah semua nya jadi DAN SEDAP. So kami di Home Fresh Bakery pun takkan melepaskan peluang utk mengikut arus gelombang durian crepe sekarang.
Tuesday, November 6, 2012
Friday, November 2, 2012
Flower Theme
Cupcake tema bunga2 ni pun tempahan Kira Isabella dari PD,, sepatut nya Kira oder 30psc je,, memandangkan dia oder banyak,,bgi la free 2 cupcake,,so xde la lobang2 kat kotak tu,,:) ape2 tqvm Kira, nanti bole la tempah lagi k
Logo Sekolah
![]() |
| sudut atas |
![]() |
| sudut tepi |
Wednesday, October 31, 2012
Majlis Pertunangan
Untuk Majlis Pertunangan Azmila,, oder dari fb, mila oder RV hantaran strawberry,Mini rv,Mini coklat moist Milo dan cream puff filling mousse coklat n custard
Simple Deco just for eat
Rainbow cake & Red Velvet, tempahan dari kak shahida putrjaya,, sampai ke kedah kek ni,, naik bas pulak tu,,
Wednesday, October 24, 2012
Resepi Cream Puff
CREAM PUFF ( cita rasa Home Fresh Bakery )
bahan utk membuat puff
1 cup air
1/2 cup butter
1 cup tepong gandum
secubit garam
1. Dalam periuk,, satu kan 1 cup air dgn 1/2 butter serta secubit garam.. panas kan sampai sedikit mendidih,, pas tu terus padamkan api.
2. Selepas itu, terus masuk kan tepong dan gaul sampai tiada ketolan tepong dan gaul kn di atas api kecil,,sehingga terdapt sedikit kepingan keras yang melekat kat periuk tu,,( proses ni sangat penting tau,, klu terlebih atau terkurang,, confirm puff anda x jadi dan keras )
bahan utk cream custard
2 cup susu( ape2 brand pun boleh )
1 cup susu cair ( utk menyedap kan lagi cream )
1 1/2 sudu tepung jagung
1 1/2 sudu tepung gandum
vanila dalam 2 sudu
3 biji kuning telor( nak letak dgn putih telor pun bole )
1 cup gula( adha x letak penuh )
1. Pertama skli,, mesti pukul telor,gula dan vanila sampai kembang ( proses ini penting utk mengelak kn cream menjadi seri kaya )
2. baru lah masuk kn susu,susu sejat, tepong gandum dan tepong jagung. putar sampai tiada ketulan tepung k.
3. Di dalam periuk dengan mengunakan api sederhana ,,panaskn adunan tadi,,dan sangat penting anda sentiasa mengacau sampai menjdi pekat .yer. 4. Akhir sekali ,setelah cream sejok,, bole la bubuh dalm puff tadi. sedap klu makan puff yg masih panas,..
SELAMAT MENCUBA :)
Subscribe to:
Posts (Atom)














