Followers

Thursday, April 5, 2012

Balik Kampung







Salam jumaat, skung mood membuak2 nak balik kampung... x sabar rasanya nak menjejak kan kaki di bumi kenyalang yang indah permai itu,,kerja kat opis pun dapat di siapkan lebih awal dari masa yg di jangka,, skung ni tinggal nak anta tempahan kek shja utk customer setia kami( kak esmee ).tempahan hampir 90% siap,, jgn risau yer kak. Nak buat pemgumuman sikit ,, yg kami di HOME FRESH BAKERY tidak mengambil tempahan dari 7 sehingga 17 april 2012, klu nak buat tempahan utk tarikh yg berikut nya,,bole la tempah yer,, asal kn bukan tarikh yg kta telah maklumkn..:)...

Tuesday, April 3, 2012

Japanese oder

lagi oder japanese chiffon cheese cake,, mlm ni nak buat lagi,,,tq ain

Sunday, April 1, 2012

Rainbow Cake Esmee

















oder dari Esmee Farhah

kek: rainbow cake

theme: minnie mouse

deco: piping jelly,buttercream & cream cheese



Japanese Chiffon Cheese cake






ini la dia produk terbaru keluaran HOME FRESH BAKERY japanese chiffon cheese cake,,,


rasa: lemak berkrim & sedap sangat


texture: lembab, lembut &ringan
sesuai: untuk apa2 jenis jamuan, hari2 perayaan, utk mkn2..yummy,,


harga: bermula dari rm 15 tok saiz yg kecik




Oleh kerana weekends ni adha nak terbang ke Sarawak,, so adha bermurah hati la nak share resepi kek ni tok u all.. tok yg rajin buat tu bole la try,, kpd SESAPA YG AGAK KURANG RAJIN TU.. bole la ODER k,:)




Japanese Chiffon Cheese Cake




bhn A


-250gm cream cheese


-50gm butter


-100ml susu segar


-6 biji kuning telor


-1 sudu makan jus lemon


-1/4 sudu teh garam


-60 gm tepung superfine


-20gm tepong jagung




bhn B


-140gm gula


-6 biji putih telor


-3/4 sudu teh jus lemon




cara2


bhn A


-Cairkan chees,butter dan susu secara dauble boil( sejuk kan nanti k )


-selepas itu masukan tepung,tepung jagung,kuning telor,garam & jus lemon( gunakan senduk kayu tok mengacau k )




bhn B


-Pukul putih telor dan jus lemon sampai berbuih. lepas tu masukan gula dan pukul sampai kembang


- akhir skli,, campurkan kedua2 bhn a dan b.gaul sebati.


- bakar dalam suhu 160 C selama 1jam secara waterbath dan jgn lupa balutkan bawah loyang dengan kertas aluminium






SELAMAT MENCUBA..:)


indulgen cake for my cousin





cake ni oder dari cousin ( liner ) dpt jugak dia merasa kek ni,, saja buat rupe mcm ni tok mengelakan dari cair bab nak jalan jauh ke sarawak,,:)moga cepat sembuh ya,,

lagi cream puff



50 pcs cream puff oder kak Nor putrajaya

cupcake 64








Cupcake second oder dari fiza shah alam.

-Tema: grey & pink

-Kek: chocolate moist cake & free chocolate ganache




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...