Followers

Monday, October 15, 2012

Rainbow Cakes

Square Rainbow Cakes,, oder kak tasya n hisyam

Tuesday, October 2, 2012

Kembali lagi,, ahad 30/9/12 yg lalu ,, adha telah mengambil inisiatif utk memahirkn skill utk membuat bunga dgn mengguna kan gula atau lebih mesra di panggil gum paste/flower paste. Kelas di anjurkan oleh chef sharil dari sunway(http://cakexpressions.blogspot.com). Yuran, memang agak mahal sedikit tapi jika di bandingkan dgn ilmu yang kta dpat memang la sangat2 berbaloi. Sepanjang kelas berlangsung , banyak teknik2 yang adha pelajari dlm membuat bunga gula ni, sebelom ni , adha buat bunga melalui rujukan buku2 dan main bedal ja,, asalkn nmpak seperti bunga tu,dah kira ok. Tetapi klu nak dapatkn seni yg lebih detail , kena la belajar dgn meraka yang arif yer. Seharian di rumah chef, adha dpt belajar teknik membuat kelopak bunga yg seakan2 hidup, teknik mewarna dengan menguna kan dust color( serbuk ),saiz2 dawai yg sesuai, cara nak menghasilkan warna yang berkilat dan banyak lagi la, nak di katakan sehari memang tak cukup. Selapas ni anda semua bole la tempah kek kawen kat kami di Home Fresh Bakery ni yer,, next entri adha akan tunjukan kek yang adha n biz partner buat decoration k.. selamat bekerja,,:)Assalammualaikum
Salam selasa,,lama sungguh tak meng update gmbar2 kat blog ni,,lepas saja raya,, memang la sibuk tak terhingga, nak pergi open hause dan selesaikn tempahan kek.lebih senang masa tak menentu lah,, di bawah entri ni , ada seberapa gmbr kek yg sempat kami snaps dgn camera,,layan je..:)
kebanyakan kek dlm gambar adalah rainbow cake n red velvet,, tq to all my customer,,:)

Wednesday, September 12, 2012




Assalammualaikum,, huh ,, lama rasanya tak update blog ni,, lepas sebulan sibuk dengan membuat kek lapis sarawak utk jualan raya,,Alhamdulillah tahun ni promosi tak gempak tapi jualan,,amat tidak di jangka kan, Syukur ke hadrat Ilahi.Sepanjang tempoh membuat kek lapis, kami memang tak ambil tempahan kek yg berdeco,, ini di sebabkan jadual yg sangat padat ,x boleh nak fokus nak berdeco,, rasa bersalah pulak tak ambil tempahan dri customer, tapi apa kan daya, tangan ni memang ada dua je,,:)

Tapi jangan risau, sekarang kami dah ambil tempahan kek yang berdeco,, so anda suma bole la buat tempahan,:0)

Tuesday, July 17, 2012

kek lapis sarawak 2012


Assalammualaikum,, sedar tak sedar ,,tinggal 2 @ 3hari lagi kta nak menyambut kedatangan bulan Ramadhan al -mubarak,,seperti biasa la,,sibuk dengan buat tempahan kek,,skrang ni banyak promosi n iklan kat facebook,alhamdulillah,, tempahan semakin bertambah..utk kek lapis,, kami nak bagi tau,, untuk bulan ramadhan ni ,, kami tak ambil tempahan kek yg berdeco.. just utk mereka yg telah buat tempahan awal shaja,bulan ramadhan ni kami lebih memfokuskan jualan kek lapis sarawak,, kepada kawan2.. yg nak oder kek lapis sarawak dari kami,, bole la buat tempahan awal yer, ciri2 kek lapis yg kami jual
1-lembab
2-wangi
3-sedap
4-di buat oleh org sarawak sendiri tau
5- harga berpatutan,, sesuai dengan rasa,,




sesapa yg nak tu bole la pm kat mana2 no fon dlm blog ni k..

Sunday, June 24, 2012

Manchester United Cake





Tempahan dari Dyan Nana,
Red Velvet Cake & cream cheese
faoundant deco

Nely jugak




Kak Nely ni mmg regular customer kami,, banyak kli dah dia tempah kek ,, mini red velvet ni pulak utk door gift bufday party,,tq kak,,,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...